1-2 hverdages levering

Defy Conventions As

 

Hos Rezet nøjes vi aldrig med at følge standarder. Vi bestræber os på at udfordre status quo i alt hvad vi gør. Det samme gør sig gældende for Nike’s seneste Spiridon kampagne, Defy Conventions, der netop har samme fokus. I forbindelse med kampagnen harvi interviewet 3 kreative personligheder. De fortæller hver især om deres arbejde og hvordan en normal dag ser ud for dem.Samtidig kommer de med deres take på hvordan de i form af deres job udfordre status quo til daglig.

Asger Schønheyder 39 år Program Redaktør på TV2 Zulu

 

 

Hvordan ser din arbejdsdag normalt ud? Min arbejdsdag kan se ud på 100 forskellige måder. Nogle perioder er det kontor arbejde fra 9-17, andre dage er man med på produktions møder, optagelser eller research ture. Der er desværre ikke så mange sushifrokoster ude i byen som man går og tror, men i virkeligheden bare rigtig, rigtig, mange møder. I mit job er man i mest med i alle forberedelserne og i post-produktionen. TV-formatet har på sin vis en masse normer og rammer for hvordan tingene bør gøres. Hvordan arbejder du med at udfordre dem? Når man arbejder med tv, og især tv til unge, så handler det hele tiden om at udfordre og prøve rammerne af. Det handler altid om at fortælle tingene på nye måder. F.eks når vi laver Zulu Awards må det aldrig være helt ligesom sidste år. Det skal altid være nye locations og tematikker, samtidig med vi skal dele de priser ud folk forventer i programmet. På mange måder handler det at lave TV om at give folk det de forventer på nye måder, så man hele tiden er frisk og det hele ikke føles gammelt. Når tv føles gammelt eller er noget man har set før, zapper folk videre og det er man jo aldrig interesseret i.

 

 

Hvordan bryder du TV konventionerne? Det gør jeg ved at udfordre mine samarbejdspartnere og leverandører til hele tiden at tænke nyt og hjælpe hvor jeg kan med at tage de chancer der skal til for at vi ikke bare køre i ring.