For afsendelse i dag, bestil inden
02h 05m 27s

 

Hos Rezet nøjes vi aldrig med at følge standarder. Vi bestræber os på at udfordre status quo i alt hvad vi gør. Det samme gør sig gældende for Nike’s seneste Spiridon kampagne, Defy Conventions, der netop har samme fokus. I forbindelse med kampagnen harvi interviewet 3 kreative personligheder. De fortæller hver især om deres arbejde og hvordan en normal dag ser ud for dem.Samtidig kommer de med deres take på hvordan de i form af deres job udfordre status quo til daglig.

Trine qvistgaard 33 år Art Director hos VICE/Virtue

 

 

Hvordan ser din arbejdsdag normalt ud? Som Art Director er man inde over alle faser og beslutninger, hvilket gør at de færreste dage er ens, heldigvis! Det betyder, at mine dage svinger fra “klassisk kontorarbejde”, hvor jeg er fanget i møder, konceptudvikling og post produktion - til dage hvor jeg er ude af huset på optagelser, location scout og præsentationer i både ind- og udland. I dit arbejde på VICE/Virtue arbejder du med mange forskellige kunder og på tværs af platforme og medier, hvordan går du til dine opgaver? Jeg elsker at arbejde med mange forskellige kunder. Det differentierer hverdagen, hvilket passer perfekt til mit temperament. Men man skal holde tungen lige i munden, når man jonglerer rundt imellem forskellige kunder på tværs af lande, platforme og brancher. Det kan være alt fra at skyde en yogurt i det perfekte lys til at filme en kitesurfer, der hopper ud fra taget af Den Sorte Diamant. Derfor sætter jeg mig altid godt og grundigt ind i en kunde til at starte med. Tjekker dem ud på alle deres kanaler og lærer dem at kende til fingerspidserne, for at få dem helt ind under huden - inden jeg går i krig med det kreative.

 

 

VICE/Virtue er kendt for at bryde normerne og udfordre antagelsen af hvordan kampagner ‘bør’ være. Er det noget du overvejer når du har en opgave? Ja bestemt! Det helt specielle ved at arbejde for VICE/Virtue er netop, at vi er et brand i os selv. Vi har en stemme og en tonalitet som gennemsyrer alt, hvad vi laver. Det var noget jeg skulle vænne mig til i starten, hvor jeg kom fra "traditionel reklame”, der ikke rigtig har en personlighed ud over kundens egen. Men hos VICE/Virtue blander vi blod med kunderne på en helt speciel måde, som gør at vi rent kreativt rykker grænser hver dag. Det er fantastisk at være en del af!